10 hlavních trendů v marketingu

Mít přehled o tom, jaké trendy v marketingu v roce 2023 nás čekají, se hodí každému, kdo chce být o krok dál před svou konkurencí. Kvůli nepříznivým ekonomickým podmínkám, které zasáhly český i zahraniční trh, je potřeba být ve střehu a pečlivě promýšlet účinnou marketingovou strategii. Pozornost je více než kdy dříve zaměřena na efektivní sdělení, kterým budujeme vztah s publikem. Marketing se mění rychlostí světla a neustálý vývoj přináší také velké pokroky v technologiích. Na dalších řádcích vám shrneme 10 hlavních trendů v marketingu, které by vám letos neměly uniknout.

Trendy v marketingu v roce 2023

1. Spojení s influencery a tvůrci obsahu

Cílem každého obchodníka je zaujmout potenciální zákazníky. K tomu je potřeba vytvořit hodnotný obsah, který zaujme. V tom vám může pomoci spojení s tvůrci a influencery. V rámci sociálních médií a influencer marketingu se dostává na vrchol aplikace TikTok, která v roce 2021 vygenerovala 4,6 miliardy dolarů a zlepšuje možnosti cílení reklamy, což z ní v roce 2023 udělá vhodnou platformu pro reklamu.

2. Sociální sítě a jejich efektivní využití

Je rozdíl mezi zveřejňováním obsahu, který tlačí na prodejní zprávu, a používáním obsahu k zapojení a navázání spojení se zákazníky. Dosahovat úspěchu budou v tomto roce podniky, které budou zveřejňovat relevantní obsah na sociálních sítích, který podnítí konverzaci a ukáže, že vaše společnost má zájem o řešení problémů nebo sdílení informací než o prodej. Pokud vyvážíte svůj obsah tak, aby nabízel hodnotu, prodeje se dostaví samy. V posledních letech lidé přestávají reagovat na přímou prodejní reklamu a rozšiřuje se tzv. reklamní slepota. Proti tomu skvěle funguje nativní reklama, která přirozeně zapadá do běžného obsahu a nevnucuje se.

3. Video obsah jako hlavní marketingový nástroj

Chcete-li uspět v rychle se rozvíjejícím marketingovém světě a udržet si u svého publika pocit relevance, zaměřte se na video obsah. Video dodá vaší značce lidskost. Tři hlavní kanály, které firmy využívají, jsou YouTube, LinkedIn a Instagram.

4. E-mailing má stále své místo

Video obsah lze použít nejen na sociálních sítích, ale stejně tak dobře funguje v e-mailingu. Je to populární a efektivní způsob komunikace a předání informací. Může zvýšit míru otevření, prokliku e-mailů a také snížit míru odhlášení. Výzkumy zjistili že, když je uvedete slovo „video“ v předmětu, tak se zvýší otevřenost až o 13 %.

5. Virtuální realita a spuštění GPT-4

Další marketingový trend pro rok 2023 je rostoucí využívání nástrojů pro automatizaci. Tento nový způsob myšlení umožní personalizaci a získání zákaznické zkušenosti. Toho využijí platformy, jako je Google Ads, Facebook a další sociální kanály. Umělá inteligence letos přinese nové příležitosti, kdy bude možné s konkrétními obchodními aplikacemi (GPT-4) vybudovat například nástroje pro generování obsahu na sociálních sítích. Na základě několika informací o vaší značce tyto nástroje přinesou nápady pro váš obsah.

6. Chatboti jako pravá ruka

Rozvoj umělé inteligence jde ruku v ruce s nasazením chatbotů. Stávají se tak nedílnou součástí zákaznické podpory. Nastupuje trend hlasového obchodování a hlasového vyhledávání, které pomalu získává na popularitě, proto jsou také stále více využíváni hlasový chatboti. Usnadňují obchodní procesy, šetří čas a také mohou pomoci zlepšit pověst značky a poskytovat lepší služby.

7. Metaverse překvapí i letos

Metaverse se do marketingu dostává pozvolna. Rozruch, který způsobil v roce 2022 bude pokračovat. V roce 2023 by mohlo více značek zapojit virtuální komunikaci do marketingové strategie. Například firma Nike oznámila, že umožní lidem navrhovat si vlastní tenisky a nosit je v metaverse. Společnost Meta se naplno pouští do budování virtuálních domén a existencí a očekává úspěch. Zatím ale velké investice výrazně převyšují zisky.

8. Optimalizace webu

Letos se stává ještě důležitější optimalizace pro mobilní zařízení. Jedním z faktorů, podle kterých vyhledávače posuzují stránky, je jejich správné zobrazení na mobilních zařízeních. Google již indexuje weby pouze z pohledu mobilních uživatelů. A nejde pouze o rozvržení stránky, lidé nechtějí ztrácet čas, a tak pokud se vaše stránky načítají déle než tři sekundy, přicházíte o více než polovinu návštěvníků.

9. Síla SEO poroste

Každý den obdrží Google 10 miliard vyhledávacích dotazů. Proto čím dál více firem využívá SEO, aby si zajistily návštěvnost a první pozice ve vyhledávačích. V roce 2023 byste měli věnovat pozornost úryvkům ve vyhledávačích, protože vybrané úryvky se budou nově zobrazovat v horní části stránek s výsledky vyhledávacích dotazů.

10. Společenská odpovědnost

Rok 2023 bude zkouškou pro všechny obchodníky. Ukáže se, zda jsou schopni plnit závazky společenské odpovědnosti i v nepříznivé ekonomické situaci. Až 77 % spotřebitelů je více motivováno k nákupu u obchodníků, kteří se snaží zlepšit životního prostředí a podporují dobré hodnoty společnosti, myslí globálně a aktivně se zapojují do lokálního života, kde působí. S dospíváním mladé generace, bude v tomto směru růst i větší tlak na firmy.

Další články na našem blogu

GDPR v marketingu

Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) vydal každoroční zprávu, ve které upozornil na několik častých přešlapů týkajících se ochrany osobních údajů. Vyzývá k respektování zásad ochrany osobních údajů a připomíná, že v případě nedodržení zákonných povinností hrozí pokuty.

Číst více >

Ozvěte se nám

Kontaktní formulář

Před odesláním zprávy se ujistěte, že jste údaje vyplnili správně. Odesláním zároveň souhlasíte se zpracováním osobních údajů.