Proč ve špatných časech investovat do reklamy?

 

„KDYBYCH MĚL POSLEDNÍ DOLAR, UTRATIL BYCH HO ZA PR/MARKETING“ – BILL GATES.

Tímto heslem se řídí jen málo uvědomělých firem. Většině, kterým „teče do bot“ dává smysl vyškrtnout nebo omezit marketing jako jednou z prvních položek. Z krátkodobého hlediska sice začnou šetřit, ale do budoucna si zavírají dveře ke svým zákazníkům. 

Poslední tři roky by záviděl českým firmám málokdo, ochromení z pandemie, zhoršení ekonomické situace a světlo na konci tunelu v nedohlednu. Není to však první krize, kterou procházíme, a z historie víme, že i tato jednou skončí. Pro podniky je tak důležitější než kdy dříve, aby se aktivně propagovaly prostřednictvím reklamy a marketingu svých služeb. V tomto článku vám dáme odpovědi na otázku: Proč ve špatných časech investovat do reklamy?

Proč je tak důležité být stále vidět?

Trh je nekompromisní prostředí a jakmile z něj jednou vypadnete, horkotěžko se na něj vrací. Pokud se v době krize stáhnete do ústraní a přestanete inzerovat, lidé na vás rychle zapomenou. Naopak ale firmy, které jsou aktivní, investují do reklamy i v době krize, si lidé o to více zapamatují. Studie ukazují, že tyto subjekty mají o 86 % vyšší pravděpodobnost, že budou v dobrých časech na prvním místě.

Není důležité běžet na maximum, ale stále běžet. A v tom vás rádi podpoříme! Společně se zamyslíme nad vašimi možnostmi a navrhneme marketingovou strategii, aby vaše firma tuto dobu ustála ve zdraví.

Jak to vidí spotřebitelé?

Mějte na paměti, že ani v časech, jako jsou tyto, spotřebitelé nepřestávají utrácet peníze. Jen se mění jejich nákupní rozhodování a preference. A vězte, že nakoupí tam, kde byli v minulosti spokojeni. Proto je teď opravdu důležité se zaměřit na udržení zákazníků, které již máte. Jedním z nejefektivnějších marketingových nástrojů jsou sociální sítě, kde zůstanete se svými zákazníky v kontaktu za minimální náklady.

Shromažďujte data

Věnujte čas shromažďování dat a jejich analýze. Buďte stále v obraze, co vaše kampaně přináší vaší značce. To vám umožní být flexibilní a investovat na správných místech. Učíme se zkušenostmi a je velmi přínosné sledovat výsledky a změny chování cílového publika během krize. Na základě vývoje úspěšných a neúspěšných kampaní zjistíte, jak se chovat a kam se vyplatí investovat až přijde další těžké období.

Začali jsme citátem, a tím také skončíme. Pokud byste si měli odnést jednu informaci z tohoto článku, tak tu, že: „Když jsou dobré časy, měli byste inzerovat. Když jsou špatné časy, MUSÍTE inzerovat“.

Další články na našem blogu

Ozvěte se nám

Kontaktní formulář

Před odesláním zprávy se ujistěte, že jste údaje vyplnili správně. Odesláním zároveň souhlasíte se zpracováním osobních údajů.