Proč ve špatných časech investovat do reklamy?

 

„KDYBYCH MĚL POSLEDNÍ DOLAR, UTRATIL BYCH HO ZA PR/MARKETING“ – BILL GATES.

Tímto heslem se řídí jen málo uvědomělých firem. Většině, kterým „teče do bot“ dává smysl vyškrtnout nebo omezit marketing jako jednou z prvních položek. Z krátkodobého hlediska sice začnou šetřit, ale do budoucna si zavírají dveře ke svým zákazníkům. 

Poslední tři roky by záviděl českým firmám málokdo, ochromení z pandemie, zhoršení ekonomické situace a světlo na konci tunelu v nedohlednu. Není to však první krize, kterou procházíme, a z historie víme, že i tato jednou skončí. Pro podniky je tak důležitější než kdy dříve, aby se aktivně propagovaly prostřednictvím reklamy a marketingu svých služeb. V tomto článku vám dáme odpovědi na otázku: Proč ve špatných časech investovat do reklamy?

Proč je tak důležité být stále vidět?

Trh je nekompromisní prostředí a jakmile z něj jednou vypadnete, horkotěžko se na něj vrací. Pokud se v době krize stáhnete do ústraní a přestanete inzerovat, lidé na vás rychle zapomenou. Naopak ale firmy, které jsou aktivní, investují do reklamy i v době krize, si lidé o to více zapamatují. Studie ukazují, že tyto subjekty mají o 86 % vyšší pravděpodobnost, že budou v dobrých časech na prvním místě.

Není důležité běžet na maximum, ale stále běžet. A v tom vás rádi podpoříme! Společně se zamyslíme nad vašimi možnostmi a navrhneme marketingovou strategii, aby vaše firma tuto dobu ustála ve zdraví.

Jak to vidí spotřebitelé?

Mějte na paměti, že ani v časech, jako jsou tyto, spotřebitelé nepřestávají utrácet peníze. Jen se mění jejich nákupní rozhodování a preference. A vězte, že nakoupí tam, kde byli v minulosti spokojeni. Proto je teď opravdu důležité se zaměřit na udržení zákazníků, které již máte. Jedním z nejefektivnějších marketingových nástrojů jsou sociální sítě, kde zůstanete se svými zákazníky v kontaktu za minimální náklady.

Shromažďujte data

Věnujte čas shromažďování dat a jejich analýze. Buďte stále v obraze, co vaše kampaně přináší vaší značce. To vám umožní být flexibilní a investovat na správných místech. Učíme se zkušenostmi a je velmi přínosné sledovat výsledky a změny chování cílového publika během krize. Na základě vývoje úspěšných a neúspěšných kampaní zjistíte, jak se chovat a kam se vyplatí investovat až přijde další těžké období.

Začali jsme citátem, a tím také skončíme. Pokud byste si měli odnést jednu informaci z tohoto článku, tak tu, že: „Když jsou dobré časy, měli byste inzerovat. Když jsou špatné časy, MUSÍTE inzerovat“.

Další články na našem blogu

GDPR v marketingu

Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) vydal každoroční zprávu, ve které upozornil na několik častých přešlapů týkajících se ochrany osobních údajů. Vyzývá k respektování zásad ochrany osobních údajů a připomíná, že v případě nedodržení zákonných povinností hrozí pokuty.

Číst více >

Ozvěte se nám

Kontaktní formulář

Před odesláním zprávy se ujistěte, že jste údaje vyplnili správně. Odesláním zároveň souhlasíte se zpracováním osobních údajů.